26 augusti 2010

Om jag vore kulturminister...


... skulle jag slåss för att säkra det fria ordet fritt, de fria teatrarna fria. Jag skulle låta barn måla elskåp och ungdomar klottra på utvalda broar längs motorvägen eftersom jag skulle vara nyfiken på vad deras samhällskommentarer stod för. Eftersom jag är orolig för den moderna analfabetismen hos barn så skulle jag se till att bibliotekslagen efterföljdes (skolbiblioteken!).
Dessutom skulle jag skynda mig att införa kommunala skrivskolor. Mycket skulle bli gjort fort.
Susanna Alakoski, författare

Alakoski är först ut när Aftonbladet frågar svenska konstnärer, musiker, filmare och författare om sina kulturpolitiska hjärtefrågor.

Alakoski kommer till stadsbiblioteket den 7/9 kl 18.00 och berättar om sitt författarskap. Hon är författare till de mycket berörande böckerna "Svinalängorna" och "Håpas du trifs bra i fengelset"

Medarragörer är ABF och Ordfront

Inga kommentarer: