14 augusti 2009

Mario Kart Love Song

Det här är kanske inget nytt för många av er, men jag upptäckte det precis så det är nytt för mig: En amerikan vid namn Sam Hart skrev en kärlekssång om tv-spelet Mario Kart, gjorde ett youtube-klipp av det som snabbt fick miljoner tittare, och därefter spelade han in låten och släppte den som nedladdningsbar singel via Itunes, och sägs tjäna en hel del på kuppen. Internet kombinerat med den amerikanska drömmen tycks det... Förr eller senare torde den här typen av genomslag förändra den stelbenta musikbranschen, och då är kanske skivornas dagar på biblioteken räknade. Frågan är då om också vi som arbetar på bibliotek kan förnya oss?

Här är Youtubeklippet, och en rasande charmig låt är det (jag gillar mustaschen!)

1 kommentar:

Mi sa...

Apropå Filmfestivalen så blir det också en föreläsning om YouTube, med Pelle Snickars som är forskningschef på Kungliga biblioteket.

Och apropå Mario Kart har jag just köpt det till min privata nya Wii! Biblioteken får ju dessvärre inte låna ut så många Wii-spel, men vi hoppas kunna köpa in det och spela på plats...?