19 juli 2009

Hannu och min trädgård

Trädgårdsvisioner heter Hannu Sarenströms nya bok. Första gången jag kom i kontakt med hans böcker var när jag fick bibliotekets fina Rimfrost och trädgårdsdrömmar i min hand, och den var helt fantastisk. På Hannus hemsida står det att den numer är kultförklarad. Det tror jag!
Hannus trädgårdshistoria kantas av gyllene stunder och glömda misslyckanden.. står det på den nya bokens baksida. Och visst är det så, man försöker och ibland blir det bra andra gånger mindre bra. Som man helst glömmer för att senare göra om samma misslyckade försök och vem vet till slut blir det kanske riktigt lyckat? Trädgårdsvisioner är en bok att läsa när regnet strilar ner utanför!
Hos mig blommar den skira malvan och humlorna leker bland den snart överblommade vallmon. Och snart ska jag njuta röda krusbär, mums!

Inga kommentarer: