07 juni 2009

Sommarens söta

Egentligen förstår jag inte varför man ska läsa kokböcker! Men jag förstår på mina vänner och kollegor att det kan vara njutbart. Ibland lånar jag också hem en och annan kokbok, oftast med vegetariska rätter. Tänker då att nu ska jag laga något nytt och gott, men det inträffar väldigt sällan! Men nu har jag lånat hem Lisa Eisenman Frisks och Monica Eisenmans nya Sommarens söta. Vilken vacker bok, Oerhört fina bilder tagna av Ulrika Ekblom. Nu ska även jag börja baka smaskiga bakverk! Ett projekt för sommaren att baka sig genom denna smått fantastiska bok. När trädgårdens hallon är klara tänker jag mig en Jättesolskensbulle med hallon

4 kommentarer:

Meliha sa...

Hallon från egen gård!!! Även jag skulle vilja baka en hallonkaka. Ditt inlägg var men än smaskigt!

Mårten sa...

Jösses vilken bulle, och vilket namn!

ewa sa...

Det blir säkert hallon till dig oxå, Meliha!

Meliha sa...

Får jag några, gör jag experimentet och så får vi se om vi överlever fikat.