02 juni 2009

Livets små mysterier


När jag gick till bibblan imorse hejdades jag av en tjej som frågade om jag visste var Smålandsgatan ligger. Nu har jag inget vidare lokalsinne, och jag är direkt usel på att lägga gatunamn på minnet, så särskilt mycket till hjälp var jag inte. Men av någon anledning ihärdade hon, och undrade om jag möjligen visste var Klippoteket ligger. Till saken hör att jag klipper mig själv, och i perioder låter mitt hår växa utom all kontroll. En fingervisning om vad jag talar om finner ni här.

Jag vet inte om jag numera har vuxit in i rollen som bibliotekarie så pass att det lyser informationsförmedlare om mig (när jag ser mig själv i spegeln är det inte riktigt det jag ser, men kanske är det så att mina drömska förhoppningar får mig att se något som inte finns) eller om det är så (och den här tanken slog mig nyss med all sin försmädlighet) att hon bara ville ge mig en pik.

Hur som helst skulle jag bara tipsa om att vi numera har Sara Granérs Det är bara lite AIDS för utlån, och det är därifrån bilden här ovan kommer... Och som av en slump är jag född 1976 i Eskilstuna. Fler kommentarer än så torde vara överflödiga.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Aha! Det är du omslaget om fula frisyrer? /e

Mårten sa...

Jepp, en hel bok om mitt hår.

(Njae, inte helt sant. Men jag har gett upp kampen om en chic frissa för många, många år sedan.)

Mi sa...

Mårten! Såg idag att du klippt dej igen... Själv anlitar jag - liksom flera andra på Stadsbiblioteket - just Klippoteket!

Tar annars tillfället i akt att tipsa om en bok med närliggande ämne: Skägg! Tyvärr utlånad just nu, men står annars på hyllan för svensk historia. Kul va?

Mårten sa...

Svenska skägg! Det måste ju vara en av de bästa boktitlarna någonsin...

Mi sa...

By the way - Granérs bok är OTROLIGT bra! Älskar den mest av alla böcker just nu!