30 december 2008

Höjdpunkter från året som gått

Vi gjorde en sammanställning av personalens bokfavoriter ur 2008 års utgivning, som man kan studera närmare om man besöker stadsbiblioteket. Men faktum är att biblioteken i Umeåregionen - som på nätet går under namnet Minabibliotek.se - överträffar oss med hästlängder. Massor med bra tips, döm själva!

Men i vanlig ordning tycks Ivan Vladislavic Snabbköpet Rastlös ha gått spårlöst förbi, vilket är synd eftersom just denna roman är årets absoluta höjdpunkt enligt mig. Om nu någon skulle undra...

2 kommentarer:

ewa sa...

Mina bibliotek hade en hel del förslag, längtar efter Jhumpa Lahiris nya bok! Hoppas den översätts snart! Boktips till engelska avdelningen, böcker är visst bäst på orginalspråk. Känner mig inte riktigt kvalificerad att läsa skönlitteratur på engelska, är rädd att jag förlorar tonen i berättelserna. Och årets absoluta bästa cd Du har blivit stor nu (en KAMP) med Nina Ramsby och Ludvig Berghe Trio.
Men jag saknade många böcker...
Falkenland, Enright, Bengtsson, Bey, O´Dell, Miano etc.

Mårten sa...

Själv håller jag Felice Brothers som årets bästa platta, förbisedd grupp väl värd att upptäcka.
Du gillade också Enright?