04 juni 2008

Angående den fantastiska Miranda July

Hade tänkt skriva ett boktips på Miranda Julys novellsamling "Ingen hör hemma här mer än du", som jag tycker är fullständigt fantastisk. I det sammanhanget tänkte jag passa på att tipsa om hennes film "You, me and everyone we know" som är lika fantastisk, och som fick drösvis med priser när den kom 2005. Båda finns att låna på Stadsbiblioteket.


Och dessutom hade jag tänkt hänvisa till den hemsida som July gjorde i samband med den amerikanska utgivningen av "Ingen hör hemma här mer än du", som ni hittar här!, och som likaså är fantastisk och helt klart värd de tre minuter det tar att vandra igenom den. Ett tips apropå bra marknadsföring...

Men det visar sig att det finns ett flertal boktipsarsidor som gjort precis allt ovanstående, så nu känns det lite överflödigt.

6 kommentarer:

Mi sa...

Gillar Julys webbplats!! Att spisar visar sej vara en klart underskattad webbdesigningrediens... :-)

ewa sa...

Ja, om ni bara visste!
Hur många gånger jag kollat denna sida o inget sett! Men idag såg (halvblinda)jag en liten svag rosa pil i höger hörn...

Mårten sa...

Ja, den lilla rosa pilen är onekligen av vikt!
July är helt klart något av ett kreativt snille, och allt hon gör lyser av en slags naiv entusiasm. Kolla gärna in hennes allmänna hemsida också (lösenord krävs :-), för tillfället gör hon reklam för en inläsning av novellsamlingen ("for truckdrivers and the blind"...)
Googla bara på Miranda July så hittar ni rätt!

ewa sa...

Det går att komma in på hennes andra hemsida utan lösenord, det är bara att trycka.. Kanske oxå en av hennes utfall av entusiasm??

ewa sa...

Undrar varför just jag har en soptunna vid mina inlägg???
Mi är du lite arg på mig?
(hi, hi)

Mi sa...

Inte!, skulle jag vara arg på dej Ewa...
Soptunnan ser du f.ö. bara när du är inloggad, och vid dina egna inlägg ifall du skulle ångra dej och vilja slänga bort nåt.
Jag kan också trösta dej med att jag som administratör ser soptunnor vid varje inlägg... ;-)