25 oktober 2010

BLÄCK


Ibland tänker jag att om jag vore ung skulle jag nog ha tatuerat mig! Som mycket ung ristade jag in ett E på min hand... nu syns ingenting av det längre. Tur för mig! Men kanske skulle jag ha en som syns, som visar att jag är jag... Frågan är vad det skulle vara för motiv! En bok uppslagen över ryggen! Men vilken bok? Och vilken text? Nej, jag vill inte ha någon tatuering längre...
Det har kommit ut en ny bok, BLÄCK om tatueringar av Elisabeth Åsbrink och fotografen Björn Abelin. Den är som ett konstverk i sig, mest bilder både i färg och svart-vitt. Jag både fascineras och njuter!

2 kommentarer:

Lena sa...

Mikael Persbrant har tatuerat in bibelordet "Ur djupet ropar jag till dig Herre" längs sidan av överkroppen. Jag gjorde ett broderi på en väska av det istället (o gav till Lotta!)Mitt tips-broderi är bättre och coolare än tatuering

ewa sa...

Persbrant är ingen jag kopplar med bibelcitat! Inte Lotta heller = )
För mig så är citatet så allvarligt, det är som man ropar ur förtvivlan?
Men du har rätt tycker jag, broderier är bättre och dessutom utbytbart! Det finns en så fin bok som heter "Brodera i vitt" av Marie-Noëlle Bayard, njutfull som Bläck men på ett annat sätt!