04 juli 2010

Barnböcker??


Jag är väldigt glad över att arbeta på ett svenskt bibliotek med skönlitteratur!
När jag är på semester brukar jag besöka andra bibliotek, det tycker jag är väldigt intressant! Ibland blir jag lite avundsjuk och tänker att här vill jag också arbeta men ofta inte! När vi var i den lilla semesterorten Göhren på Rügen så besökte jag deras bibliotek. Se bilderna, kolla en extra gång på barnboksutbudet! (Klicka på bilderna så får du dem större.) Vad ska man säga om det?
I ingången hade de Buchbasar, böcker till försäljning. Man lägger en peng och så tar man en bok!

2 kommentarer:

Mi sa...

Ovanpå den barnbokshyllan (?) har t.o.m. krukväxten dött... Hu!! :-(

ewa sa...

Hi, hi, det såg jag inte när jag var där.. Kanske talande för utbudet? Nä,kanske inte? Jag blev så fascinerad av bokryggarna så jag såg inget annat.